Friday, September 22, 2006

心有余而力不足

坐在电脑前面, 我有很多很多感受, 却不知从何说起...一个字都打不出来...我其实有很多话要说...好难受啊...最后的决定就只有去睡觉算了...祷告跟神倾诉...

昨天, 我的班长崩溃了...承受不了压力, 同时也过不了自己与内心的"摔跤".
发觉就是心中的自傲心态在做祟......付出的努力不被欣赏称许就灰心放弃了...一时之间招架不住.
以往都被捧在手心, 如今却样样都平平...那种滋味不好受! 我很能明白.

但,真金不怕火来炼! 失败就再爬起来吧...没什么大不了的...说得容易做起来难啊!毕竟自己也亲身经历那种全心的付出没得到回报的心情...设计这行本来就不是条易路...设计家其实就是最穷的...买的材料超贵,作品又不一定被欣赏...审美是很主观的!

够了够了,发泄完了...想必看我blog的朋友肯定被吐了满身的苦水...哈!先说声抱歉.

愿我能以神的眼光看世界!

2 comments:

Do|2i5 said...

Thanks a lot for ur encouragement. i know it's a journey of life...luckily i got all of u as my housemates.

Learn to be a listener n advisor.

ah chew said...

jz dun knw wat to say abt it...i m facing d same problem too...i oso have discussed abt it wif u...we all knw abt wat shpuld we do..."focus in Lord"...we oso knw it's easy to say than to work it out...tat's human..."we" thk "we" can make it or "we" thk "we" will have difficulty to do it...it's all abt "we"...yup...Not "WE"...It's PoWer Of GOD inside us that make ALL Things Possible...
JiA YoU ya...my dear friend...
we pray for each other n jz let God do His part...